*Bent u bij VGZ-verzekerd?
Vanwege het bereiken van het budgetplafond van VGZ kunnen wij in 2023 geen VGZ-verzekerden meer aannemen. Hieronder vallen o.a. de labels Bewuzt, IZA, IZZ, Unive, Zekur, VGZ, UMC zorgverzekering, United Consumers en Zorgzaam.
Wij hebben ruim op tijd en met redenen omkleed om ophoging gevraagd, maar dit is om ‘bureaucratische’ redenen afgewezen. Op verzoek van VGZ verwijzen wij u naar hun afdeling ‘zorgadvies en bemiddeling’: https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgadvies. Zij zullen een passend alternatief voor u organiseren. Het spijt ons dat we u niet kunnen ondersteunen.
* WACHTTIJD AVP WIJCHEN per 15 mei ’23: 10 weken.
* WACHTTIJD AVP DOETINCHEM per 22 mei 2023: 6 à 8 weken.
De wachttijd wordt bepaald door de volgorde van aanmelding. Er is geen onderscheid in wachttijd op basis van de aard van de problematiek. Zodra een eerste sessie heeft plaatsgevonden – het intakegesprek – wordt de behandeling direct gestart. Er volgt dan niet nogmaals een wachttijd. Let op: de wachttijd is een indicatie; u kunt hier geen rechten aan ontlenen. Wanneer men een specifieke voorkeur heeft voor een bepaalde hulpverlener of voor een bepaalde dag/tijd, kan het logischerwijs wat langer duren.
Wachttijd te lang… wat nu?
Indien u de wachttijd te lang vindt duren, kunt u zelf op zoek gaan naar een andere psychologenpraktijk, bijv. met hulp van de website “KIEZEN IN DE GGZ” (https://kiezenindeggz.nl) of BIJ UW ZORGVERZEKERAAR VRAGEN OM WACHTLIJSTBEMIDDELING. Uw zorgverzekeraar hoort u te ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).